Časté dotazy - ostatní

Jak funguje práce se zakázkou?

Klient prostřednictvím portálu zadá nabídku nebo poptávku po nemovitosti v určité lokalitě. V případě, že makléř spadá do dané lokality (okresu) a je ve výběru klienta, zakázka se mu objeví v jeho uživatelském profilu. Zároveň makléř dostane zprávu na e-mail, který uvedl při registraci a může na zakázku okamžitě reagovat. Klient obratem vidí, kteří realitní makléři dostali informaci o zakázce.

V případě, že makléř má o zakázku zájem, může kontaktovat klienta a to několika způsoby: prostřednictvím textového pole v detailu zakázky, telefonem nebo e-mailem, který klient při zadávání uvedl. Každá informace zaslaná přes portál jde v kopii na e-maily klienta nebo makléře, tj. oba mají okamžitý přehled o vzájemné komunikaci. Tato komunikace zároveň může sloužit jako podklad pro řešení sporů, v případě, že by nějaké nastaly.

 

Jak zabráníte falešným, fiktivním referencím?

Reference tvoří jednu z klíčových částí portálu. Adresná (neanonymní) reference přináší klientům i realitním makléřům skutečný přínos v hodnotě sdělené informace. Proto je kontrola referencí nejhlídanější část portálu sledovaná administrátory.  Falešná reference může být dvojí: negativní s úmyslem někoho poškodit nebo pozitivní pro vyvolání klamného dojmu z práce realitního makléře.

Je důležité upozornit, že reference mohou psát pouze klienti, kteří přes portál zadali nabídku nebo poptávku. Reference tedy mohou psát pouze na NOVÉ obchody. Reference nelze udělovat zpětně, protože u zpětných referencí bychom nebyli schopni zajistit pravdivost a kvalitu sdělených informací. Dalo by se říct, že na portálu začínají všichni s čistým štítem a záleží pouze na makléři a jeho spolupráci s klienty, jak bude jeho profil vč. referencí vypadat.

 

Falešná negativní reference (doporučení)

Pro to, aby klient mohl makléře hodnotit, musí proběhnout mezi oběma stranami vzájemná komunikace přes portál. Klient zadá zakázku vybraným makléřům a v detailu zakázky okamžitě vidí, kteří makléři zakázku dostali. Nicméně v této fázi obchodu nemůže klient makléře vybrat a ohodnotit.

Klient si může makléře vybrat a tím pádem napsat referenci pouze v případě, že makléř klientovi odpoví prostřednictvím textového pole v detailu zakázky a svou odpověď odešle. Po odeslání odpovědi se klientovi místo jména makléře objeví tlačítko  „Vybrat makléře“. Jakmile klient vybere makléře, zakázka zmizí všem ostatním makléřům a klient může makléře ohodnotit.

A teď jak zabránit falešné negativní referenci? Makléř, pokud nebude mít o zakázku zájem, nemusí klientovi vůbec odpovídat prostřednictvím portálu. Může mu pouze zavolat nebo napsat SMS, že nemá o zakázku zájem. Tím pádem se klientovi vůbec nezobrazí políčko „Vybrat makléře“ a klient si ho nemůže vybrat a napsat hodnocení.

 

Falešná pozitivní reference (doporučení) 

Zde bychom neradi prozrazovali systém kontroly zakázky. Nicméně obecně řečeno, pokud obchod skutečně proběhl, jistě o něm existují záznamy a je v zájmu makléře, aby detaily o podezřelé pozitivní referenci patřičně doložil.

 

Jakým způsobem vybíráte makléře a jak víte, že jsou kvalitní?

Sami pracujeme v realitním obchodě. Při každé nové registraci kontrolujeme historii daného makléře na internetu. Víme, na které portály se máme dívat, hodnotíme stav aktuálních zakázek, které má makléř v portfoliu. Podle údajů z registrace kontrolujeme, jestli makléř skutečně existuje.

Chceme dát šanci všem kvalitním realitním makléřům, kteří berou náplň práce makléře skutečně vážně, bez ohledu na to, se kterou realitní kanceláří spolupracují nebo jak dlouho se v oboru pohybují. Klient si sám může vybrat, jestli zvolí makléře s dlouholetou praxí nebo někoho, kdo sice začíná, nicméně nabízí kvalitní servis a pro něj významnou přidanou hodnotu.

Kritéria kvality ukážou samotné výsledky realitních makléřů. I přes všechny rady, doporučení a etické kodexy, vždy záleží na konkrétním makléři a jeho chování, jakým způsobem bude s klientem pracovat. Navíc si klient a makléř nemusí „sednout“ jako lidé a dochází ke zbytečným nepříjemnostem.

Kvalitní makléři pracují jak v malých, tak i ve velkých realitních kancelářích. Nebo rovnou sami na sebe.  Stejně jako klienti mají svobodnou volbu ve výběru makléře, tak i makléři mají svobodnou volbu ve výběru realitní kanceláře, se kterou budou spolupracovat. Nám jde především o kvalitu samotných realitních makléřů.

Četli jsme desítky smluv – zprostředkovatelských, rezervačních, kupních atd. Některé z nich neměli s prací realitního makléře nic společného. Byli napsané tak, aby klienta pouze obrali o peníze. 

Na rovinu říkáme, že existuje několik realitních kanceláří, jejichž makléře bychom nikdy neregistrovali a pro které tento portál určitě vhodný není.

Zároveň si vyhrazujeme právo neregistrovat konkrétního realitního makléře bez udání důvodu. 

 

Jak používat informace ze sekce články ?

Sekce články používají dva informační zdroje – vlastní články portálu a články realitních makléřů.

Vlastní články portálu jsou informace vydávané portálem, jsou to spíš názory nebo zkušenosti posbírané z praxe, které se Vám snaží nastínit proces realitního obchodu. Jsou to převážně informace preventivního typu: na co si dát pozor, jak se správně zeptat, co by se mohlo stát kdyby ...

Články realitních makléřů jsou informace od konkrétních makléřů registrovaných na portále VeřejnýRegistr.cz. Vyjadřují jejich vlastní názor na danou situaci. Každý makléř může vydat 1 článek týdně. Funguje to tak, že pošle svůj článek prostřednictvím mailu správci portálu, který ho do 48 hodin umístí na portál. Články nejsou nijak obsahově korigovány a jsou limitovány počtem slov. Jediná kontrola je ta, že pokud článek obsahuje vulgarismy, rasistické poznámky atd., tak odmítnut a vrácen makléři jako nevhodný. Články realitních makléřů slouží mimo jiné i k jejich sebeprezentaci, prezentaci jejich práce. Mohou to být postřehy z jednotlivých obchodů, souhrn jejich týdenní práce. Nebo např. poděkování klientům apod.

Zadejte nabídku Vyberte si nejlepšího realitního makléře ve Vaší lokalitě.
Zadejte poptávku Získejte přístup k novým nabídkám ještě než se dostanou do inzerce.