Co je dnes nejdůležitější při prodeji bytu?

VeřejnýRegistr.cz

6.6.2013 6:30 | Než začnete nabízet svou nemovitost

Autor článku: VeřejnýRegistr.cz

Marketing a cena. Chcete-li za Váš byt nižší cenu než je cena obvyklá, stačí Vám minimální náklady na marketing. Je-li Vaše cena na hranici ceny tržní, potřebujete kvalitní marketing, abyste ho vůbec prodali. A nakonec je-li Vaše cena vyšší než cena obvyklá (tržní), potřebujete skvostný marketing a pořádnou dávku štěstí k tomu.

 

V realitách obecně platí rovnice:

Rovnice prodeje

Cena – peněžní hodnota, kterou za svou nemovitost požadujete

Marketing – začíná u nafocení nemovitosti, srozumitelného a jasného popisku, plánu prodeje, nejdůležitější esencí bývá inzerce a v neposlední řadě šikovnost prodejce (majitele či makléře) při obchodním jednání

Špetka štěstí – někdy stačí málo, někdy musíte mít pořádnou kliku, často to bývají jiné než finanční důvody, které mohou rozhodnou o prodeji: blízkost příbuzných, citové pouto k lokalitě apod.

Prodaná nemovitost – důvod k Vaší radosti

Trh realit v segmentu bytů se změnil, čím dříve lidé přestanou žít v cenách roku 2007 – 2008 a pochopí dnešní realitu, tím lépe dnes dokážou zobchodovat svojí nemovitost. Musí to být velmi těžké zvlášť pro klienty, kteří kupovali v těchto letech byt na hypotéku a dnes ho prostě potřebují prodat. Za 5 – 6 let zaplatili spíš úroky než jistinu (půjčenou částku) a propad tržních cen je často dostává do neřešitelné situace.

Chcete-li prodat byt, pamatujte na rovnici, zkuste se nad ní zamyslet. Najděte si realitního odborníka nebo se do toho pusťte sami, hlavně si nastudujte svůj lokální trh. Byty v původním stavu podléhají cenovým mapám v lokalitě. U bytu po rekonstrukci pro Vás může být cenová mapa dobrým vodítkem.

Hodnocení článku:

Komentáře

Zadejte nabídku Vyberte si nejlepšího realitního makléře ve Vaší lokalitě.
Zadejte poptávku Získejte přístup k novým nabídkám ještě než se dostanou do inzerce.