Kam se vytrácí slušné chování mezi lidmi

Birnbaumová Simona

9.7.2013 6:45 | Články realitních makléřů

Autor článku: Birnbaumová Simona

Tento příběh se nestal konkrétně mně, ale kolegyni, která také pracuje jako realitní makléř. Symbolizuje trend chování některých klientů či spíše podvodných realitních zprostředkovatelů, člověk to nemá často ani šanci zjistit.

 

Kolegyně nabízí dům své známé a mimo jiné ho inzeruje na všech větších placených realitních portálech. Najednou klientce, ne realitnímu makléři, zvoní doma telefon – pevná linka a na druhé straně aparátu se vítězoslavně ozvali zájemci o prohlídku.

Když se jich prodávající ptala, kde přišli na její telefonní číslo, že to sama nenabízí, ale o prodej se stará realitní kancelář, zájemkyně se potutelně odpověděla: „To víte, internet“. Tak klientka paní zájemkyni obratem prozradila, že má s realitní kanceláří výhradní smlouvu o zastupování v prodeji. Paní na druhé straně telefonu evidentně spadla brada.

Nicméně na dotaz, jestli chce rodinný dům opravdu vidět, tak prý že ano a domluvili se na termínu. Moje kolegyně na schůzku jela také, aby mohla poskytnout zájemcům potřebné informace, příp. je informovat o dalším postupu při prodeji. Když dorazila za klientkou, tak jí rovnou řekla, že je opravdu zvědavá, jestli někdo dorazí a jestli to jen nebyl trik realitního makléře. Jak pravila, tak se i stalo, na prohlídku nikdo nepřišel a ani nikdo nezvedal telefon. Společně s klientkou braly celou věc s nadhledem, pobavily se nad praktikami některých lidí a dohodly se na další strategii při prodeji. Klientka má sama zkušenosti z RK a tak jí takové chování vůbec nepřekvapilo. Je to člověk, který se nedá opít rohlíkem.

Těžko se domnívat, jestli se jednalo o skutečné zájemce či realitního makléře, ale celý tento příběh podtrhuje stav na českém realitním trhu. Absolutně žádná důvěra mezi lidmi, snaha o maximalizaci prospěchu pouze pro svou stranu, ať už ze strany makléře nebo klienta. Nepochopení přínosu realitního makléře pro klienta atd.

Jaké z toho plynou trendy?

 

Pozitivní - Pokud dokáže realitní makléř vysvětlit svůj přínos klientovi, oba vloží do obchodu vzájemnou důvěru prostřednictvím smlouvy, a jedná-li se o kvalitního realitního makléře, je prodej nemovitosti s kvalitním realitním servisem pouze otázkou času, za kolik za daná nemovitost prodá.

Těch negativních trendů bude víc. Ty přináší hlavně tlak na zakázky bez smluv a dnes už je to hodně vidět.

1. Fotky rodinných domů budou pouze z interiéru a max. ze zahrady, ale vše foceno tak, aby nebylo možné jasně identifikovat rodinný dům. V kombinaci s falešnou adresou.

2. Totálně fiktivní inzeráty s falešnými fotkami, popiskem a adresou a informací pro klienta, že tato nemovitost již není v nabídce, ale makléř nabídne skutečnou nemovitost.

3. To vše s sebou nese živnou půdu pro podvodníky z obou stran, klientů i realitních makléřů. Obě strany budou zneužívat faktor strachu z podvodu při obchodním jednání a přitom už oni sami budou mít plán, jak toho druhého podvést.

 

Mohla bych dále pokračovat, ale podle mě nemusím, protože je snad patrné, z čeho mám obavy a co se bude dít v budoucnu. Kéž bych neměla pravdu.

Hodnocení článku:

Komentáře

Zadejte nabídku Vyberte si nejlepšího realitního makléře ve Vaší lokalitě.
Zadejte poptávku Získejte přístup k novým nabídkám ještě než se dostanou do inzerce.